Sunday, September 25

sekali dua kali

Inilah dinamakan pengalaman. sepanjang aku stay shah alam, ini lah saat yg paling aku nantikan. iaitu, menaiki bus. bak kata pepatah, kalau stay shah alam tp tak try KTM rugi woo. buang masa je stay shah alam (statement nk sdpkan hati sndr) dgn berbekalkan azam yg tinggi menggunung utk menaiki bus ke tmpt kerja, kini hasrat dan cita2 telah tercapai. kisahnya bermula disini.

Isnin (12 Sept 2011) jam 0800am.

Hari ini kejadian aneh lg tidak pernah dibuat org sama sekali telah terjadi dalam sepanjang hidup aku. dgn menaiki BMW tah ape series pun aku tatau, telah menggangu ketenteraman viva hitam bku 4660. berani sungguh ea. ade ke dy langgar left site back, ape telah terjadi bila kereta mewah langgar kereta comel nk mampos di dunia nie. aku dgn mamai2 baru bgn dr melelapkan mata sepanjang perjalan ke tmpt keje, terpinga2 bagaikan kereta dilanggar todak. berhongket babe. ok salah org tu, owner kereta kuar. dgn berbekalkan muka yg kacak, penampilan yg segak. cakap tak nmpk, hulur name card. nk marah ke? dalam hati jela marah. hahahahaha. untunglah kazen dy ade bengkel tlg nk buatkan. semua perbelanjaan ditanggung beres. alhamdulillah, lepas bala disitu. 

Sabtu (24 Sept 2011) jam 12tgh.

Menuju ke balakong, hantar kete ke bengkel katanya. sesat berjalan jgn ditnye, dh 2kali pusing kt tmpt yg sama, semata2 nk cari org tu yg sdg menunggu di shell jln klang lama. akhirnya dy bwk pd tmpt yg sama kami dh lalu tadi ye. mksdnya kami mmg tak salah jln, cume org tu je buta jalan. adoii. rasa macam nk menangis tp ku tahan demi memberi semangat perjuangan kt akak niza ( bukan nama sebenar ). fuh, nie tmpt apekah. bengkel ke 'beng hell' hahahahaha. ok ini bengkel dy, kalau korg pegi sorg2, tau lah ape perasaan korg, nasib baik aku ade yg sedia menemani akak. bukan nk bangga, tp sbb aku je yg ade. eh, lupe nk masukkan watak fyra (bukan nama sebenar, tp nama timangan). tang mana nk masukkan pun tatau. ok sorry fyra ko tak payah lah dalam cerita nie. jgn tacing, sbb aku dh tacing ngn ko dulu. p langkawi (company trip). jeles!!! hahahahaha.

ok sambung,

kete kena tinggal bengkel, selasa dtg amek. what? adeyh, patah kaki. eceh! mcm kete aku. hahaha, cian akak lah!! adoi tak paham betul. dy anta kami kt sunway, then 50igt amek byr cab ok. mmg tak, dgn berbekalkan otak yg gelima bak batu delima. naik bus, siap mkn, naik KTM balik umah. done!! tp kena ujan sikitlah, ape ada hal. mmg suke pun. bukan selalu. hehehe.

Isnin (26 Sept 2011) jam 0630am.

wake up early, tgu bus. wah teruja! naik bus mcm indon yg ramai dalam bus. nie lah dinamakan kenangan babe. tak akan aku lupekan pengalaman manis di kesesakan duniawi. owh bahagia, ok yg penting smp tmpt keje ok.esok selasa (27sept2011) afternoon, nk p teman akak amek kete. alah sekejap dh pun nk siap. 

Moral of the story. tgk! dyla dh naik bus ok area shah alam, korg ade. dan aku tak akan diperbodohkan lg, sbb aku dh pnd naik KTM, dr subang ke shah alam je pun. hahahahaha. tp, aku bangga dgn peningkatan aku. pengalaman yg beharga dalam hidup. aku takkan lupakan akak. walau dalam susa dan senang sekali pun, aku tak kan lupe kan dy, insyallah (tp mulut dy kuat bising) sabar lah dyla! haishh ko nie, mcm tak biase pulak dgn akak. yg penting dy cool kalau selalu dgr music fm. hahahaha. eh bukan lah, dy ok sbnrnya, aku syg dy. aku syg fyra jugak sbb byk bantu aku. ha masuk pun watak fyra. hehehehehe. 

p/s : ape yg penting aku syg semua kawan2 dan org yg terdekat dgn aku smp aku mati!!!!
  love you all. muah.

0 comments:

Post a Comment